Etapa creativă a unui proiect merge cum merge, până în momentul în care partea administrativă și cea de implementare ne dau una peste față. Și, când vine vorba de partea nu tocmai roz a Publicității, nu oricine poate să gestioneze suișurile și coborâșurile care vin la pachet. Sau situațiile gen „coletul pentru evenimentul de mâine va putea fi livrat abia săptămâna viitoare”. Sau „ups, mai avem nevoie de 3 mii de stickere până la sfârșitul programului”. Într-o zi de sâmbătă. Dar și „bine lucrat, campania arată incredibil”. Sau „wow, am comunicat super bine cu voi pe parcursul proiectului”.

Prin urmare, pentru astfel de situații și nu numai, o avem pe draga noastră colegă: Florance din Casa 3D Art, Regina bazelor de date și Mama convorbirilor telefonice. Știe exact ce are de bifat și pe cine de sunat. Fără să o lungim prea mult, hai să vedem ce ne poate da din casă.

 

Q1: Cum ai gestiona momentele mai dificile care apar pe parcursul unui proiect dacă ai fi de pe Marte și clientul de pe Jupiter?

A1: Mai bine de jumătate dintre proiectele finalizate cu succes au fost coordonate de la distanță. Cheia este comunicarea, iar eu sunt femeie. Vrea nu vrea clientul, fac eu cumva să comunice. Așa că ce îmi este Terra, ce îmi este Marte?!

 

Q2: Exercițiu de imaginație: vine apocalipsa Excelului. Ce faci de mâine fără ajutorul lui?        

A2: Fac o cruce și revin la caietul cu pătrățele, apăsând obsesiv-compulsiv CTRL-Z în colțul stâng al caietului.

 

Q3: Cum îi vinzi unui client conservator o idee haioasă și îndrăzneață?

A3: Glumind. Spun o serie de prostii asumându-mi că fix așa vor fi interpretate și, când îl aduc în starea mea de spirit, prezint ideea.

 

Q4: Care e cel mai cel pont când vine vorba de negocieri?

A4: Insistă. Glumește. Insistă iar. În cele din urmă, argumentează fără a putea fi combătut, ca să închei deal-ul.

 

Q5: Care-i primul gând care-ți vine în minte atunci când închizi calculatorul la sfârșitul zilei?

A5: Să mănânc, oare, tot cartofi prăjiți cu brânză rasă astă seară?